2014. december 19., péntek

Mit sütsz kis szűcs? Kekszet!

Családunkban hagyomány, hogy minden éven sütünk mézeskalácsot. Anyukám az évek során tökélyre fejlesztette a mézeskalács receptjét, mindig puha, és nagyon finom.
Én amióta  Bardócz Évi workshopján megkóstoltam Évi rozmaringos sütijét, felvettem a karácsonyi sütik portfóliájába, de készítettem már ünnepen kívül is.

A receptet Kifli és levendula oldalán találtam, viszont kicsit saját ízlésemre formáltam, a rozmaringon kívül tettem még bele narancshéjat és narancslevet.

A hozzávalók: 300 g liszt (a szlovák: félgrizest használtam), 250 g puha vaj (vagy margarin), 150 g cukor, fél zacskó sütőpor, 30 g kakaó (én egy evőkanállal tettem bele, saccperkábé), egy teáskanál rozmaring. A rozmaringot mozsárban jól összezúztam, és még hozzáreszeltem a tésztához egy narancs héját, és belenyomtam egy fél narancs levét. Ettől kicsit ragadósabb lett a tészta, nyugodtan kihagyhatjátok, de nekem nagyon passzolt a rozmaringhoz a narancs, ezekután csak így fogom készíteni.
Az összes hozzávalót tegyétek egy tálba, és gyúrjátok össze. Ha nagyon precíz akartam volna lenni, kinyújtom és pogácsaszaggatóval kiszaggatom, de a lusta verziója a következő:  kis golyókat formázom, és sütőpapírra kicsit lenyomkodom.
Ebből a mennyiségből kb. 30 darab lesz, ajánlom, hogy készítsetek dupla adagot, mert ez nagyon hamar el fog fogyni :)
A sütőt 160 fokra kell előmelegíteni, és villany sütőben amelyik nem légkeveréses 15 percig sütöttem. Miután kivettétek a forró kekszeket, hagyjátok picit kihűlni a sütőpapíron, nehogy eltörjenek felszedegetés közben.

A keksz korongokkal lehet kicsit játszani is, én hópelyhet és hintalovat pecsételtem bele, De előzőekben csak simán megszórtam porcukorral.

Ezekről pár kép, a stlying a Falusi libák-é, tőlük koppintottam a tortatál ötletét is,  és őszintén mondhatom, egyik legjobb sütis-tortás oldal az  övék! És nagyon szívesen osztják meg a legjobb receptjeiket. Ezúton is köszönöm a sok inspirációt.






Recept: Kifli és levendula
Styling: Falusi libák
Fotó: Drab Melinda


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése