2015. március 16., hétfő

Festettél már csempét?

Néha a legegyszerűbb megoldások a legcsodásabbak. Főleg, ha mesterember sem szükséges hozzá, aki miután azt mondja szombat reggel jön 9-re és odaér délután háromra. De hogy ne rontsam sok szakember hitelét, mert ugye tudjuk, hogy a kivétel erősíti a szabályt, és valójában sok jó mesterrel volt már lehetőségem együtt dolgozni, a lényegre is térek.

Amikor 26 évesen beköltöztem kis lakásomba, nem maradt nagy büdzsé a felújításokra, ezért csak a legszükségesebb dolgokra került sor. A lakás lakható volt (5. emeleti panel), kétszobás, háló, nappali, külön konyha.

A konyhában ha jól számolok, kb. 7 évig néztem azt a fényes csempét, amit még az elődöm rakatott fel. Nem is volt vele baj, annak idején, az ő korában ez jónak számított, habár én ma már tiltólistára tennék minden márványmintás csempét a lakberendezésben.

Szóval, ez volt az, amit nekiálltam lefesteni:


A festéshez Balakryl UNI mat fehéret használtam. Ecsettel vittem fel a festéket, majd kis szivacshengert használtam. 3 rétegben festettem ezzel a technikával. A végeredmény tényleg nagyon szép, nem is vártam ilyet, majdnem olyan mintha fújva lett volna.


A festék vizesbázisú, szóval nem büdös, és nagyon  hamar szárad. Amint a végére értem, kezdhettem is az elejéről, mert addigra megszáradt. A fugákat is bekentem, kb. fél éve volt mindez, és habár néha ugyan nekiszaladok a késsel, mivel itt vannak elhelyezve egy mágneses tartórúdon, még cska meg sem karcoltam. A konyhai vegyszereket is bírja, de csak a Ciffel suvickoltam. Szivaccsal. Nem szedte le a festéket. Az igazat megvallva, nincsenek itt nagy főzések, nem tudom, hogy ha egy lekvárfőzés után kellene sikálni, hogyan viselkedne.

Itt a végeredmény:



Egy szó mint száz: ha van olyan csempefelületetek amelynek a színével nem tudtok már együtt élni, mert nagyon ócska, nem divatos, utálatos a színe, bátran belevághattok ebbe a megoldásba, mert egy ilyen fehérre festés mindenképpen elviselhetőbb, mint a divatjamúlt rémségek. Ne féljetek, ez a festék rá fog tapadni, mindenféle alapozó nélkül is. Előtte ne felejtsétek el alaposan megtisztítani a felülelet, én domestosszal csináltam, de ha újra festenék, talán már alkoholos ablaktisztítót használnék, valami citromos illattal, jobban elviselném mint a szúrós szagú domestoszt.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése