2015. március 14., szombat

Húsvéti gyurmadíszek

Az egész azzal kezdődött, hogy még tavalyról maradt nekem levegőn száradó kermámia gyurmám. Már akkor is készítettem nyuszis kiszúróformával díszeket, amelyeket facsipeszre ragasztottam, majd felültettem a nyuszikat a barkára. Ezt megnézhetitek itt: Nyuszi ül barkán





Idén kicsit másat szerettem volna, így összeszedtem pár csipke maradékot, és neki is láttam. Ezt már sok bloggertársam kipróbálta, nagyon szép fotókat láttam sokuknál, így biztosra vehetitek a sikert. Ez tényleg egy egyszerű projekt.
A gyurmával könnyű volt dolgozni, de azért alaposan behintőporoztam a felületet amin nyújtottam. Nyújtáshoz egy hajlakk flakonját használtam.  Kb. 3 mm vastagra nyújtottam, majd kiszaggattam a nyulas és tojás szúróformával. A lyukakat egy szívószállal nyomtam ki, majd belenyomtam a csipkerészleteket.

Már nem emlékszem mennyi száradási idő volt írva a leírásban, egy egész éjszaka tuti kell neki.
Miután megszáradtak, az éleket megcsiszoltam, így lett szép, sima a kerülete. Ezt nagyon óvatosan kell csinálni, inkább simogatva, mert a vékony kis nyuszi és tojás szeletek könnyel eltörhetnek. Én még lefestettem fehér akril festékkel, de ez nem szükséges, mert száradás után szépen kifehérednek.
Ezután már csak fonalat kellett húzni bele, és felaggatni a barkára.









Ha nincs otthon ilyen gyurmátok, bátran próbáljátok ki só-liszt gyurmából, abból is tökéletes lesz!










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése